Nahajate se na arhivskih spletnih straneh Društva jedrskih strokovnjakov Slovenije (DJS), ki se od 2020 ne spreminjajo. Za aktualne vsebine obiščite www.djs.si.
This is the archived website of the Nuclear Society of Slovenia (NSS) that has not been updated since 2020. For up-to-date content, please visit www.djs.si.
|
|||
5. novembra 2008 je Evropska komisija v Bruslju organizirala sestanek, na katerem so s predstavniki vseh držav članic EU in še nekaterih pridruženih držav preučili dogodke 4. junija letos, ko so evropski mediji zagnali nepričakovan hrup zaradi okvare v Nuklearni elektrarni Krško, Poleg slovenskega dogodka se je razpravljalo tudi o dogodku v Belgiji konec avgusta in pa o neporočanju o radioaktivnih izpustih v Franciji, tudi avgusta. Sestanka so se udeležili trije predstavniki URSJV z direktorjem Andrejem Stritarjem na čelu. Poročilo o odzivu Evropske komisije na dogodek je URSJV prejela že pred
sestankom, na sestanku pa je slovenska delegacija podrobno razložila naše
videnje dogajanj in vzrokov zanje. Po njeni oceni je bil glavni razlog za
izredno medijsko zanimanje sporočilo za javnost, ki ga je Evropska komisija
objavila tisti večer. Glavni zaključki glede slovenskega dogodka so bili naslednji:
1. kadar se
zaradi izrednega dogodka v jedrski elektrarni odredi ali pa je zelo
verjetno, da se bo odredilo zaklanjanje, jodna profilaksa ali evakuacija
prebivalstva (pri nas bi to bila tako imenovana objekta nevarnost) Vsi ostali primeri, kakršna je bila tudi okvara v NEK 4. junija, naj bi
se sporočali kot informacija s posebno novo oznako "incident". Belgijski upravni organ je predstavil poročilo o dogodku v inštitutu IRE, kjer so 22. avgusta v okolje izpustili nekaj radioaktivnega joda, o tem obvestili upravni organ šele 25. avgusta, ta pa je 29. avgusta odredil omejitev uporabe lokalne zelenjave in tisto noč z alarmom prek sistema ECURIE obvestil vse ostale države članice EU. Tudi v tem primeru je šlo za zelo nerodno obveščanje, čeprav s precej drugačnimi posledicami kot v slovenskem primeru. Evropskega medijskega buma ni bilo. Govora je bilo tudi o tretjem primeru avgusta letos v obratu Tricasten v Franciji. Tudi tam je šlo za radioaktivno onesnaženje okolice, upravni organ je odredil nekaj omejitvenih ukrepov, v sistem ECURIE pa sploh ni poročal. Iz razlage francoskega predstavnika je bilo razumeti, da so se zadovoljili s sporočanjem na IAEA prek sistemov NEWS in INES, da pa v ECURIE niso poročali med drugim tudi zato, ker tega niso znali!
|
|||